Köp & Leveransvillkor

Allmänt

Du måste vara minst 18 år för att beställa från vår butik.



Priser & Leverans

Priser

Gällande pris är det som är angivet den dag som ni gör er beställning. Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK) och inkluderar moms (25%).

Fraktkostnad

Inom Sverige: Fraktfritt över 499kr för övriga beställningar kostar frakten 49kr.

Leveranstid

Leveranstiden är 3-5 vardagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och lagerhållning hos våra leverantörer. Skulle det uppstå någon försening så kontaktar vi er inom 24 timmar.

Leveranssätt

Silvertree skickar alla paket inom Sverige med PostNord. För att hämta ditt paket hos ditt närmaste postombud måste du ha med dig sändningsnumret, som du får via SMS, E-mail eller via post samt din legitimation.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Om paketet inte hämtas ut faller det under kapitlet Outlösta Paket nedan.

Om varan skadas eller kommer bort under transport till er så är Silvertree betalningsansvariga.



Betalning

Betalning med Payson. Med Payson betalar du enkelt och tryggt. Välj att slutföra köpet direkt med VISA, MasterCard och internetbank eller betala i efterhand på faktura eller delbetalning. Läs mer här: www.payson.se

Kortbetalning (avgift 0kr)

Vi accepterar VISA och Mastercard.

Direktbank (avgift 0kr)

Vi accepterar direktbetalningar från de största bankerna i Sverige. Ni måste alltså ha en internetbank hos någon av dessa banker för att kunna använda detta betalningssätt. I kassan kommer ni att bli vidarebefodrad till er vanliga internetbank där ni kan göra en direktbetalning till oss.

Faktura (avgift 0kr/29kr)

Vi erbjuder betalsättet PaysonFaktura i samarbete med Payson AB.

För betalningsvillkor 14 dagar tillkommer en avgift om 0 kr. För betalningsvillkor 30 dagar tillkommer en avigft om 29kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924

Delbetalning (aktuella räntor och avgifter framgår i kassan)

Vi erbjuder betalsättet Payson Delbetalning där ni kan dela upp betalningen i upp till 24 månader. Aktuella räntor och avgifter framgår i kassan.



Byte & Retur

Öppet Köp

Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar på alla fullpris varor. Det betyder att ni kan returnera köpta varor inom 30 dagar efter att ni har mottagit leveransen och få pengarna tillbaka.

Ångerrätt

På alla varor, inklusive REA varor, har ni enligt lag rätt att ånga ert köp inom 14 dagar efter att ni har mottagit leveransen och få era pengar tillbaka.

Byten

Byten hanteras normalt inom 3-5 arbetsdagar efter att vi har mottagit er retur. Byten innebär inga extra kostnader för er som kund förutom kostnaden att returnera de varor ni önskar byta till oss.

Retur Information

Oavsett om ni utnyttjar er rätt till öppet köp, ångerrätt eller byte så måste varan ni returnerar vara oanvänd i sin oskadade original förpackning med eventuella etiketter fortfarande fastsatta.

Vänligen kontakta oss alltid på sales(at)silvertree.se för att få ett returnummer innan ni returnerar en vara.

Returer skall vara oss tillhanda inom 14 dagar efter att ni har meddelat oss att ni önskar returnera en vara.

Ni står för kostnaden av returen till oss och ansvarar för att varan kommer fram och är oskadad. Returer som skickas som postförskott eller efterkrav kommer inte att lösas ut.

Vill ni ha pengarna tillbaka så återbetalar eller krediterar vi beloppet senast 14 dagar efter det att vi har mottagit er retur.

Outlösta Paket

Notera att outlösta paket inte är att jämställa med ångerrätt. För outlösta paket som returneras till oss debiterar vi 250 kronor för frakt och hanteringskostnader.



Garanti & Reklamationer

Silvertree lämnar ett års produktgaranti förutom på förbrukningsartiklar samt 3 års reklamationsrätt enligt Komsumetköplagen. Produktgarantin omfattar endast ursprungliga fel som är fabrikationsrelaterade, det vill säga fel som fanns redan när varan levererades. Fel på grund av yttre påverkan omfattas inte av någon garanti.

Enligt konsumentköplagen har ni rätt att reklamera fel på er produkt i upp till 3 år från och med det datum som ni mottog leveransen. Ni som köpare måste efter garanti tiden bevisa att felet på produkten redan fanns vid köptilfället. Fel som uppkommer inom sex månader från köptillfället antas dock vara ett ursprungligt fel om inte säljare kan visa motsatsen. Reklamationsrätten gäller inte om felet beror på slitage, felaktig användning eller yttre påverkan.

Ert kvitto/följesedel som bifogas med leveransen av er beställning gäller som garantibevis. Förvara därför dokumentet väl då kvitto/följesedel krävs vid utnyttjande av garantin. Kontakta oss alltid på sales(at)silvertree.se för vidare information om ni vill utnyttja er garanti eller reklamera en vara.

Skulle en vara skadas under transport till er vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter mottagen leverans på sales(at)silvertree.se. Vi ser då till att ni snarast får en ny vara eller pengarna tillbaka. Vi ersätter er också för fraktkostnaden att skicka tillbaka varan till oss.



Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

version: SV201010a





Meny

Settings

Click for more products.
No produts were found.

Create a free account to save loved items.

Logga in

Create a free account to use wishlists.

Logga in